Prijímacie pokračovanie pre šk. rok 2024/2025
V školskom roku 2024/2025 otvárame:
I. štyri triedy 4-ročného štúdia pre žiakov, ktorí končia 9. ročník ZŠ (počet žiakov 120)
Zameranie tried:
- školský vzdelávací program – všeobecné zameranie
- školský vzdelávací program – zameranie informatika
Na štúdium v jednotlivých zameraniach sa žiaci neprihlasujú prihláškou. Rozdelenie sa urobí u prijatých žiakov formou dotazníka, prípadne pohovorom s rodičmi.
II. jednu triedu 8-ročného štúdia pre žiakov, ktorí končia 5. ročník ZŠ (počet žiakov 28)
III. jednu triedu 5-ročného štúdia pre žiakov, ktorí končia 8. alebo 9. ročník ZŠ (počet žiakov 30)
Zameranie triedy:
- bilingválne štúdium – slovensko-francúzsky jazyk
Prijímacie skúšky
Uchádzača prihlasuje na štúdium zákonný zástupca elektronicky prihláškou do 20.3.2024
Termín prijímacích skúšok:
- 5 – ročné štúdium: 29. apríl. a 9. máj 2024
- 4 a 8 – ročné štúdium: 2. a 6. máj 2024
Kritériá prijatia sú zverejnené tu na webstránke školy v časti Štúdium.
Druhy štúdia na škole:
Triedy s dĺžkou štúdia 4 roky
Na základe štátneho vzdelávacieho programu vypracovala škola dva druhy školského vzdelávacieho programu. Hlavnou myšlienkou vzdelávacích programov je sloboda výberu. Vzdelávacie programy sú navrhnuté tak, aby študenti mali maximálnu a slobodnú možnosť voľby, ktorá sa realizuje v 3. a 4. ročníku výberom voliteľných predmetov. Hodiny školského vzdelávacieho programu hlavne v 1. a 2. ročníku sú rozdelené tak, aby sa vytvorili jednotlivé druhy zamerania:
a) všeobecné zameranie
Hodiny školského vzdelávacieho programu sú využité na posilnenie prírodovedných predmetov, cudzích jazykov a informatiky. Rozšírenie hodín je zamerané predovšetkým na laboratórne práce, experimentálnu činnosť v oblasti prírodných vied, získanie komunikatívnych zručností v cudzích jazykoch a získanie kompetencií vo využívaní informačno-komunikačných technológií.
b) zameranie na informatiku
Hodiny školského vzdelávacieho programu sú využité na posilnenie predovšetkým informatiky a matematiky, ale aj fyziky.
Zamerania sú postavené tak, aby umožnili efektívnu prípravu na štúdium na vysokých školách všetkých zameraní. Po základe získanom v 1. a 2. ročníku si svoju profiláciu určujú študenti v 3. a hlavne 4. ročníku výberom voliteľných predmetov.
Celkový počet hodín v zameraniach je rovnaký. Počty hodín jednotlivých predmetov sú upravené s prihliadnutím na zamerania. Presné rozdelenie jednotlivých hodín je na: www.gymnaziumtrencin.sk
Triedy s dĺžkou štúdia 8 rokov
Štúdium má učebný plán orientovaný na talentovaných žiakov ZŠ, ktorým je poskytnutý širší priestor na sebarealizáciu a ďalší rozvoj ich nadania a talentu. Učebný plán má všeobecné zameranie. V prvých 4 rokoch je posilnená výučba cudzích jazykov, druhé 4 roky je učebný plán totožný so 4 ročným štúdiom všeobecným zameraním.
Triedy s dĺžkou štúdia 5 rokov - bilingválne štúdium slovenský a francúzsky jazyk
Štúdium má samostatný učebný plán, v ktorom dominuje vyučovanie francúzskeho jazyka, matematiky a prírodovedných predmetov. Dostatočnú hodinovú dotáciu má i vyučovanie druhého cudzieho jazyka (anglický jazyk) a všetkých humanitných predmetov. Prvý rok štúdia je zameraný na dokonalé osvojenie si francúzskeho jazyka aj za pomoci francúzskeho lektora. Ďalšie štyri roky sa už predmety matematika, fyzika, chémia a biológia vyučujú vo francúzskom jazyku. Žiaci konajú medzinárodnú maturitnú skúšku. Absolventi štúdia budú pripravení na štúdium na slovenských vysokých školách i na školách vo frankofónnych krajinách.
Učebné plány všetkých druhov štúdia sú na: www.gymnaziumtrencin.sk
Dokumenty na stiahnutie
- Kritériá na prijatie žiakov do 1. roč. 4-ročného štúdia v šk. r. 2024/25 | PDF (312,39 kB)
- Kritériá na prijatie žiakov do 1. ročníka - bilingválne štúdium v šk. r. 2024/2025 | PDF (508,46 kB)
- Kritériá na prijatie žiakov do 1. roč. 8-ročného štúdia pre šk. r. 2024/25 | PDF (238,33 kB)
- Ukážka testov pre 4. ročné štúdium | PDF (152,85 kB)
- Ukážka testu pre 8. ročné štúdium | PDF (147 kB)
- Ukážka testu zo všeobecných študíjných predpokladov (bilingváne štúdium) | PDF (143,46 kB)